Hybrid student research colloquium 2022​​​​​​​

IMG-20220513-WA0013

Last Friday (13.05.) the Research Colloquium took place on the Forest Campus as part of the Master's programme Forest Information Technology. The one-day conference, which takes place once a year, offers 4th semester students the opportunity to present their project results and experiences in practical research that they have conducted at various institutions. In the last two years, the entire event was held online. This year, for the first time, it was back in hybrid format on the forest campus. The presentations were all given in english language. After the colloquium, there was the possibility for an exchange between graduates of the FIT programme and professors.
​​​​​​​

Vergangenen Freitag (13.05.) fand auf dem Waldcampus das Research Colloquium im Rahmen des Master Studienganges Forest Information Technology statt. Die einmal jährlich stattfindende eintägige Konferenz bietet Studierenden des 4. Semesters die Möglichkeit ihre Projektergebnisse und Erfahrungen in der praktischen Forschung vorzustellen, die sie an verschiedenen Institutionen durchgeführt haben. In den letzten beiden Jahren fand die gesamte Veranstaltung online statt. In diesem Jahr zum ersten mal wieder als hybrid Veranstaltung auf dem Waldcampus. Die Vorträge wurden allesamt in englischer Sprache gehalten. Im Anschluss des Colloquiums gab es noch die Möglichkeit für einen Austausch zwischen Absolventinnen des FIT Studienganges und Professoren*innen.

IMG_20220513_100609

I                                                                                                                                               mmages: A. Kulshrestha